Island Life

< 在宅勤務と出勤 | 子供の勉強 >

2013/03/17

Things I wish I had been told in theatre school

役者としてキャリアを作ってゆくためのアドバイスだけど、役者に限らず専門職のフリーランスや、一般の就職にもあてはまることもあるなあと思った。

オーディションについて:

  • Directors, casting agents, and producers care as much about how easy you will be to work with as they do about how good you are for the role. If not more so.
    (監督、プロデューサー、キャスティングエージェントは、あなたがその役をどのくらい上手くできるかと同じくらいかそれ以上に、あなたと仕事がしやすいかどうかを重視する)
  • Ninety percent of casting decisions have nothing to do with how you perform in your audition.
    (役をもらえるかどうかの決定の90%は、オーディションでどのくらい上手くやれたかとは関係ない)
  • Most of the time, when you don’t get the part, it’s not because you suck, but because of some other (probably superficial) reason altogether. Unless you suck.
    (役をもらえなかった場合のほとんどは、あなたが下手糞だったというよりも、もっとずっと表層的な他の理由でそうなっただけだ。もちろんあなたが本当に下手糞だった場合は除くけれど。)

これは就職面接でも同じだと思う。ランダムな要素があまりに多いので、落ちた場合にいちいち理由を推測して思い悩むのは無駄 (cf. 結果を待つ間)。もちろん必要とされるスキルは磨かないとならないけど、それは普段からやっておくもので、「面接のために」やる作業ではない。

仕事について:

  • Don’t do everything. Seriously. Know when to turn something down. And believe me, you’ll know.
    ([来た仕事を]何でもかんでもやろうとするな。マジで。仕事を断ることを覚えよ。そのうちわかるようになるから。)
  • It’s not unreasonable to expect to be paid for your work. And you should be. But you won’t always be. So when you do work for free, which will be a lot, make sure it’s work that you’re passionate about or will really be a career booster. And honestly, it should be both.
    (仕事には[それに見合う]報酬が支払われることを期待するのは問題ない。そうあるべきだ。でも時には望む報酬が出ないこともある。タダでやらないとならない時(それは[役者にとっては]よくあることなんだけど)は、その仕事が本当にどうしてもやりたいものであるか、キャリア作りに大きく役立つものであること。本来は、その両方であるべき。)
  • No matter how big of a star you were in school, out here, you are just a part of a team. So act like it. And give credit where credit is due at every opportunity.
    学生時代にどんだけ有名だったとしても、現場では、あなたは単なるチームの一員だ。だからそのように振る舞うこと。そして他の人に助けてもらったら、必ずその功績を認めること。)
  • Acting is actually easier than you want to believe it is. And more people can actually do it than you want to believe. And most people behind the scenes work harder than you do. So don’t be a diva.
    (演技というのはあなたが思っているほど難しくはないし、あなたが思っているよりも多くの人がこなすことができる。そして裏方で働いている人のほとんどはあなたよりもたくさん働いている。だからスター気取りになるな)

このへんは、演技を特定の技術に置き換えればフリーランスへのアドバイスになる。

Tags: Career, 芝居

Post a comment

Name: